Bulu hidung

Thursday, March 17, 2011

Kenapa post aku sejak akhir-akhir ni macam orang mati laki....

Rasanya aku pernah post pasal pengangguran berjaya aku..
biar aku cerita plak hidup aku sebagai karier women yang 'best amat' ini..
aku berkerja dengan kampeni penghantaran pasti sampai esuk sebagai kuli..
tukang kira duit..kulilah tu..xkan bos plak??
aku bukan despatch..bukan..kalau despatch pakai bahasa macam ni...

hari-hari gua kira duit kampeni..bayar hutang kutip hutang..
duit kampeni semakin bertambah dan duit gua makin bertambah kurang..

Jam lonceng.loceng ka lonceng?
semula
Jam loceng gua start menangis jam5 pagi
lepas gua snooze 45kali gua berjaya bangun jam5.45pm
gua siap2 mandi terus gua update status 'hadir' sama ketua bumi.
gua memang xpernah on time update status ni..
adek gua 'uztaz coklat' pernah tegur gua.
'kalau dekat sabah ni lu kena update status jam5.30' 
Ketua bumi online awal sikit dari tempat lu skolah dulu!! +_+

Gua keluar rumah jam7. gua rembat kueh 2keping + milo 3 in 1 terus gua sarung selipar getah.
Dengan penuh yakin gua melangkah menuju opis gua.
Dalam perjalanan ke bustop gua rembat mee seringgit buat makan lunch.

Pagi tadi gua tunggu bus macam haram jadah bus x layan pun gua.
Dorang layan budak2 skolah yang sibuk2 juga merempat sekitar kk seawal jam7.
Gua sarankan kerajaan jangan bagi cuti sama budak2 ni.
Menghabis duit mama bapak! Kalau gua lebih apdal kiranya jam2 gua sehari2 di buat berhibernasi.

20minit kemudian gua nampak bus kosong. gua tendang macik sebelah masuk longkang. gua duduk depan pasang seatbelt. 

gua fikir2 gua xkan sempat sampai opis on time.
gua nekad ambil taxi.
Ni gua saran jabatan keretapi negeri sabah kalau boleh buat landasan sampai opis gua. ada happy sikit hati gua pergi kerja.

kesimpulannya! gua cuma mau cerita abang taxi tadi menghantui gua sepanjang hari ini. 

gua nasihatkan pada pemandu taxi. kalau ada masa terluang tu tolonglah tolong gunting bulu hidung. sampai sekarang gua terbayang bulu hidung abang taxi tu menari-nari di luar lubang hidung. 

gua sampai opis gua hulur 10ringgit dengan harapan tinggi supaya abang taxi tadi beli gunting bulu hidung.

selamat malam.  


0 suka conteng:

Post a Comment