Answer to my prayer

Saturday, April 30, 2011

**10/04/11

Kau pernah dengar bagaimana Allah memakbulkan doa? Ini pun aku selalu baca dari bahan2 bacaan tah mana2 tah aku dapat..lebih kurang begini..

1. Allah memakbulkan seperti yang kau minta pada masa yang kau minta
2. Allah menangguhkan sedikit masanya dan memakbulkan pada masa yang lebih tepat
3.Allah tidak memakbulkan apa yang kau minta. Tapi menggantikan dengan yang lebih baik.
Percayalah. Kalau yang dari Allah itu tiada yang kurang dari yang terbaik. 

Bukan berlagak baik/alim. Ini cuma apa yang aku rasa. Menimba pengalaman, belajar dari kesilapan, belajar dari pengalaman membuatkan kita lebih matang dan faham. Kita selalu cakap hidup kita begini begitu. Mengeluh. Life is far from perfect for everyone. Its not just you. Every single of us feel the same way.

Hari ini merupakan hari yang agak menyenangkan bagi aku. I keep questioning myself..bila aku akan rasa selesa kalau kami berjumpa. Bercerita tentang semua. Talking about our past with no hearts feeling. Not that hurts anymore. Today is the day. Where i can look at him as my friend again.

Ada betulnya frasa 'things happen when you less expected'
Bila kita terlalu berharap akan sesuatu. Di situlah kita xdapat apa yang kita mau. Di situlah kesabaran kita di uji. Tapi percayalah kalau kita belum dapat lagi apa yang kita harapkan. Allah telah menetapkan satu waktu yang terbaik untuk kita. Atau kita mungkin mendapatkan yang lebih dari apa yang kita minta.

Pada waktu aku sangat berharap dapat melupakan dia. Terasa mustahil akan sampai saat itu. Tapi. Ketika kami berjumpa baru2 ini. Ada sesuatu yang tenang dalam hati aku. Sekarang aku yakin. Rasa itu telah pergi. Sakit itu tiada lagi, Kami bercerita tentang cerita lama tanpa dendam tanpa sakit hati. Keliru pun tidak lagi.

Doa aku satu waktu dulu di jawab oleh Allah pada waktu yang tepat. Mungkin dulu ketika aku di Johor. Allah masih membiarkan aku dengan rasa itu untuk mengelakkan aku jauh lebih nakal. Ada baiknya, aku orangnya kalau masih sayang pada seseorang aku xkan cuba untuk mengalih sayang dengan orang lain. Oleh sebab itu aku xpernah keluar dengan mana2 lelaki di Uni lama aku. Pandulah kereta apapun. Maaf.

Mungkin sekarang aku perlu menetapkan priority aku kepada keluarga dan dri aku sendiri. memperbaiki kehidupan. Cinta? cinta datang dan pergi. yang kekal cuma dari Allah. Things happen when u less expected kan?

Terima kasih buat seseorang yang singgah dalam hidup untuk beberapa ketika. Walau cuma sekejap, Sedikit sebanyak membantu aku membuang rasa ini sebenarnya. =)

0 suka conteng:

Post a Comment