Berpeleseran itu Hobi!

Saturday, July 24, 2010

Last week aku pergi berpeleseran bersama Fairuz dan Timah di JB. Lama pula aku rasanya xberjoli bersama rakan2. Semenjak dua menjak ni life aku maha membosankan!! aku fikir2 sementara aku masih study tempat orang ni seharusnya panjanglah kaki aku untuk berjalan2 kan. Bila lagi??lepas ni maybe aku mesti banyak tangggungjawab lain yang menyekat kebebasan plus tersekat dek kekurangan RM. *ayat seterusnya dibaca sekali nafas macam kau baca lafaz nikah..Ramai member2 aku yang ketegori kurang remaja dan berkerjaya lagi kelihatan stress berat disertakan kedutan2 halus dimuka kerana kerutan yang melampau atas tekanan kerja amat sukar meluangkan masa untuk berjoli2 katak lagi. Simpati buat mereka..hahaha..

Tujuan asal aku ke jb sebenarnya untuk menunaikan janji kepada seorang member aku ni. Sudahlah aku x dapat hadir wedding dia. Dia dapat baby pun aku x tunjuk muka. Walhal minah ni sikit punya baik sama aku. Aku boleh stay rumah dia seminggu. Dengan mak bapa dia pun aku kamcing. kena pulak bapa dia tanya pasal pa aku ni tak datang2 lagi. Terasa aku beb dicop TIDAK KENANG BUDI!durhaka!tanggang! melampau2 la pla..tapi lebih kurangla..demi membersihkan kembali imej aku yang jatuh 98% tu..aku dengan senang jiwa terbuka hati senyum gumbira coz dpt jalan2 pun pergila tengok babygirl dia berusia 4 bulan tu..Comel melampau baby tu..dengan kecomelan dan kegemukan dia aku hadiahkanlah barangan2 bayi kaler pink. Sekarang barang baby cilakak punya mahal! niat aku ingin membelikan gaun2 cindralela termati serta merta. Fulus tidak cukup. Lagi mahal dari harga baju aku. Padahal kain yang dipakai sama ukuran size sependa+bra aku ja. Aku hadiahkan baju tidur and t-shirt la buat baby tu. Sampai rumah member ni. Aku dihidangkan air+bubur durian. Thax azie..luvya sebab aku macam craving bubur durian tyme tu..rezeki la kan..tidak lupa juga *ciken soup for my soul dengan cerita2 azie sepanjang bergelar ibu2 ni. salute gak aku buat ibu2 muda ni. Sikit punya penat. Kerja, balik rumah, masak bg laki makan, urus baby, kurang tidur coz baby meragam subuh2. Kalau dapat husband baik ada jugalah dia bangun ganti bagi susu kat baby tu. Kalau dapat yang buat bodoh ja. Takziah jala aku mampu cakap.

Aku tinggal kat rumah famili Timah. Timah ni aku start rapat time aku inter hari tu. serumah. Bf dia sporting habis bawa aku round kesana kemari. macamlah aku belum pernah datang JB kan. Tapi aku layankan....kau ingat ada orang dengan baik hati nak bawa ko tunjuk semua tempat macam pemandu pelancong dah lagaknya. sampai penjara pun dia tunjuk. hahaha. Dia macam nak suruh aku try semua makanan dia rasa best kat JB ni. Thax sapik, luv u too..hahaha..lots of thax and luv to Timah. Kitorang balik pukul 1 pagi. Mak Timah boleh tunggu kami balik sambil main zuma diiringi bapak dia jadi supporter.diehard fan habis bapak dia ni..ha biru..ha sana lagi..merah2 hah..baling dekat purple sebab ada bom..macam coach pun ada aku tengok.ROMANTIK HABIS..Selesai saja kalah main game.Mak dia boleh bantai bapak dia membebel pasal bapa dia nak jadi RELA kat kawasan taman tu..kakaka..itu GAJI COACH kerana tidak melatih pemain dengan baik..GIRL POWER MAKCIK!!kui3..pakcik kelihatan relex sekali di bebel..ALAH BISA TEGAL BIASA.. =P

Okiela..tu ja..kesimpulannya happy..tiba2 aku nak cakap..antara benda yang aku sangat Syukuri di muka bumi ni ialah KAWAN2. sebab mana2 tempat aku pergi mesti aku jumpa manusia2 yang sangat2 baik yang boleh aku panggil kawan. Miss all my bestfrenz di seberang sana kepulauan Borneo. Miss the good old days. =)

p/s: Kagum tengok orang makan sup gearbox! sedut tulang sum2 lembu pakai straw..terbayang2 aku tahap kolesterol mereka lepas makan benda tu..

4 suka conteng:

Unknown said...

bekedut ka jo? mn ada ba. jelita juga aku dgn sil msh. hahaha..siok la ko dpt jln2 kn..hehehe...
enjoy ur study while u can...=)

tulisan buruk said...

hahahahahaha..terasaaaa pla ko..haha..saja xletak nm..ingatkan xtrasa..klu emo slalu brkedut jo..sil mmgla x..dia pkai shesedo..klu brkedut jg tmpar tu salesgal..bgtula mahal!

Unknown said...

hahahahaha..pnya kitai! aku pkai baby jonsen jak ba..adui..kita eh...trs aku maw bli jg kunu skin care yg mhl2..hhahahaha..adui..kitai tul ko ni!! hahahahaha..

tulisan buruk said...

hahahaha..pkai baby jonson pun klu tlmpau brkerut bikit brkedut..betul..haha..bli la mahal klu mmpu..tp bg ko yg malas..baik pg spa ja..urg buatkan mukamu..ko bli mhal pun xjg tu ko rajin pkai..

Post a Comment