Cuti-cuti Malaysia OSEMMMMM!!!

Thursday, May 19, 2011

Im taking my day off for a week..yehaaa..konon2 ambil cuti konvo tapi konvo pun x pergi..
Hari cuti saya di penuhi dengan hingus dan sakit kepala yang kita lebih kenali sebagai demam selesema. OOOSSEMMM!!!!
Mungkin inilah padahnya penipu. Bak kata pepatah, siakap senohong ikan duri, bercakap bohong lama-lama mencuri. Apa bangang kata pepatah ini tuan-tuan? kenapa pulak mencuri berkait rapat dengan membohong? apa kaitan pulak dengan ikan2 yang tidak berdosa di kait-kaitkan?
Melayu memang kaya kata pepatah. Kuat berkias. Miskin ringgit. Kuat kentut. @_@
Seminggu yang aku tunggu2 ini akhirnya tidaklah begitu best seperti yang di jangka. Bak kata pepatah indah khabar dari rupa.
Ni lagi satu bangang. Kau dengar khabar tu apahal! kau tengok gambar lah kalau mau tau macam mana rupa sebenar. Tapi sekarang tuan-tuan. Gambar dekat pesbuk pun bukan boleh percaya. Semua gambar korea. Kau tengok paras sebenar. ekk. Hari tu muka macam jun jee jing. Rupanya, jong jong inai mak ipong rajawali. Macam aku jugak. Kadang2 dan selalu2 aku tengok gambar aku macam kiut. Aku ulangi macam. Aku ulang lagi. MACAM. tapi aku tengok cermin. Ehh. Mana gadis kiut tadi mana? Aku salahkan cermin dalam hal ini terlalu buta menilai kekiutan aku. Tertipu rakan pesbuk sekalian. Maaflah. Salahkan lensa kamera. Dia yang menipu bukan aku!
Berbalik kepada cuti tadi. Niat bercuti tidak kesampaian atas ketidak adaan kenderaan. Kekurangan wang juga menjejaskan sedikit keghairahan aku. Ini sebab adik aku mau masuk sekolah. Adik aku 2 orang tengah cari kerja. So, terpaksa pulak aku mendahulukan yang penting. kasi loan 0% interest la dulu. Xpala, duit boleh di cari. Bak kata pepatah sikit-sikit lama-lama jadi bukit.
Pun sama bangang jugak. Sikit2 lama2 jadi banyaklah. Apa kaitan pulak dengan bukit!
Kesimpulannya tuan-tuan dan hadirin hadirat sekelian. Bersatu kita tenguh bercerai kawen lain. Yang berat sama di pikul, yang ringan angkat sendiri. Wabilahitaufikwalhidayah. Wasalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. Wallauhualam bilsawaf. Ammabak.

p/s : aku tengah marathon muvie2 best..
HBO : Donnie Brasco & Public Enemy by Johnny Depp (wtf bf berlakon mesti tengok)
The blind side & crita tajuk apa tah tp dua2 Sandra Bullock (kemonlah..sandra bullock mesti tengok)
Besok lusa mau tengok Pirates of  karibien
&
Nur Kasih

Nur Kasihlah..Apahal kau ketawa!!!(tiba2 emo)

Tolong carikan aku movie Cinema Paradiso. Sesiapa jumpa aku bagi rewards dalam bentuk kasih sayang. tolong. tolong.






0 suka conteng:

Post a Comment