Jerawat dan Perempuan

Saturday, December 11, 2010

Jerawat.
Kau baca baik2.
Bukan jururawat!! Aku paling sakit hati dengan penyakit ini. Kronologinya begini, seminggu sebelum period akan datanglah dia beberapa biji di muka! atas bibir. bawah bibir. dagu. dahi. dan kaki. salah! kalau kaki itu namanya butir.
Ketika period akan datang lagi beberapa biji. selepas period pula akan tumbuh lagi beberapa biji. sekarang kau kira berapa biji jerawat dalam sebulan!!! dan aku berusaha menghilangkannya dalam masa seminggu. lalu 3minggu akan di tumbuhi jerawat. dan baki seminggu sebulan itu adalah MUKA BERSIH SETELAH BERUSAHA KERAS! SEMINGGU SAHAJA! DAN TUMBUH SEMULA JERAWAT PADA MINGGU SETERUSNYA!!
Bertenang......
Semalam juga aku berusaha keras me'lodding'kan cerita indonesia 'perempuan berkalung sorban'. Seruuuu. haha. maksudnya ceritanya baguslah. Agak bagus untuk penonton Islam. buat penonton bukan Islam. Ia agak mengelirukan mereka dalam hak2 sebenar perempuan Islam. Islam tidak pernah merendahkan martabat dan hak wanita. Wanita boleh menimba ilmu. Bukanlah wanita Islam tu kerjanya cuma duduk rumah jaga anak. ya. critanya juga boleh menimbulkan salah faham seolah olah wanita dalam Islam itu adalah bahan sex semata-mata. Tidak sama sekali. Menggunakan hukum2 dan ayat2 Allah untuk menegakkan satu pihak saja sudah tidak sepatutnya. sedangkan Allah itu adil. Bagi aku, perempuan dalam Islam itu adalah pihak yang sangat2 disayangi dan dilindungi haknya. Makanya, kalau dapat boyfreind yang cepat naik tangan tu apa kata cepat2lah juga angkat kaki. kalau rasa gagah sedikit. kau angkat beruti atau besi lawan dia.

3 suka conteng:

Unknown said...

hahaahaa..ui layout bru wooo..
btw napa ko dactve fb?
bkn jg ko kerja..hahahahaha

tulisan buruk said...

hahahahahaha..babi kau!! tp layout malar yg klasik..ada pndai tkar yg canggih?? kimbet...eh smlm ba tu aku tgk muvie jd xaku mau sngkut2 sm FB..lgpun kduri arwah bpa aku sini..t aku gagau2 FB..xberanti jg FB..jerawat trus kluar2..

Unknown said...

tp ko dgn nun ka? dia p ka?

Post a Comment