Bola lagi..adei..

Thursday, December 30, 2010

 Congrats Malaysia for winning AFF

Sebelum membebel lebih panjang. Biarlah aku tegaskan disini. Aku masih terasa hati dengan hal bola sepak sejak mama aku memiliki TV flat skrin Toshiba 32inch. Maka mama aku diishtihar muflis pada bulan ini dan bulan2 selanjutnya. T_T  Ini menyebabkan tadi aku terpaksa menghulurkan kertas RM buat Fawwaz. Bayangkan? seorang penganggur berjaya seperti aku diberi tugas ini T_________T aku panjangkan sedikit T_________________________________________________T. Ok. Lebih realistik.

Tiadalah ulasan bodoh boleh aku buat. Ini kerana ada lebih kurang 700,869,8604,52348,000 status di Fb sudah mengulas tentang ini. Tiba-tiba dalam satu malam semua manusia yang berwarganegara Malaysia kenal yang namanya Safie dan Khairul Che Mat. HAHAHA. Dalam satu malam mereka mendapat 'Like' seramai 700,869,8604,52348,000. Tahniah! Anda menang motor.

Walaubagaimanapun, ada sedikit humble confession ingin aku buat disini. Perempuan dan bola boleh diibaratkan umpama babi ingin membincangkan sifat2 terpuji anjing. HAHAHA. Dapatlah disimpulkan, babi tadi hanya membuat andaian2 palsu. Lebih kurang begini. Perempuan yang menonton bola akan berusaha buat2 tahu pada hakikatnya entah apa-apalah ulasan mereka. Makanya, jika anda membawa makcik/GF/adik perempuan/nenek/DLL yang berjantina wanita untuk menonton bola sepak. Undang2 pertama menonton bola(bak kata adik2 lelaki aku)

1. DIAM
2. DIAM
3. DIAM
4. Hanya menjerit ketika GOL!

Ini kerana bila mereka berbicara maka terserlahlah ketidaktahuan mereka tentang bola. *_*
Rasanya xperlulah buat2 tahu. Aku sendiri akan menonton dengan berkerut-kerut dahi cuba kosentrasi tapi aku xla faham sangat. Tapi xsalahkan menonton. Support jala kan.

Tidak semua tapi 85% daripada mereka.

Selaku perempuan. Aku sendiri berasa anoyying. Dan bising. Kerana sepanjang perlawanan mereka akan cuba mengulas. T____T

Ada seorang makcik dekat belakang aku ''eh tau tak Malaysia menang blablablablabla'
Dalam hati aku yang suci =P ''Tolonglah makcik, kami pun ada tv, kami pun menonton juga tadi, makcik ingat makcik jala ada tv?' hehe.

Anyway, actually its okey..fun jugalah kalau tengok ramai2 ni tapi tolonglah jangan banyak sangat ulasan. Kalau memang minat sangat mau mengulas. Sila hantar resume di channel2 sukan seperti Awani atau Tv Hijrah. +_+"


0 suka conteng:

Post a Comment