Balada Si Ibu-ibu

Monday, January 24, 2011

Macam haram jadah aku boleh tulis blog 3 entries dalam satu masa.
Eh..suka hati budi akulah mau empat lima sembilan juta kali. Ada aku kisah orang/alien/makhluk halus dan kurang halus(paijah) baca apa ngak??
Kalau aku lagi berada di rumah aku, rmh nenek aku, rumah paijah dan rumah sil. Aku jadi bisa ngomong2 bahasa indonesia gitu loch. Hari2 aku nampak sang ibu-ibu menonton SINETRON MELULU.
Aku gemar bahan bacaan dari indonesia.
Filem. 
Music.
TAPI SINETRON AKU MACAM XDAPAT TERIMA!! TIDAAAKKKK!! TERLALU BANYAK MONOLOG!! BAIK AMBIL PELAKON DAN BERLAKON SENDIRI2 SEBAB LEBIH KURANG 70% ADALAH MONOLOG DENGAN DIRI SENDIRI. APAKAH INI?

TENANG......

Sewaktu aku sampai di rumah silviana. Mamanya bertanya silvi
Unty : kakak silfie mau jus ka? mama buatkan...mama ada beli jus maker baru..
Sil : Kalau ada avocado mau
Unty : Tiada..tapi honeydew ada
Sil : ba
Sambil berbisik dengan aku..kasi iya jak nanti x berenti dia tanya mau jus apa...

Ibu-ibu biasanya begitu..sama seperti mama. Ketika baru membeli oven..Dia boleh bakar kek setiap hari. Try buat pizza dan macam2 lagi dan kami dipaksa menjamah kek yang kadang2 kurang jadi. 

Ketika membeli pengukus baru. Semua lauk pauk adalah WAJIB DI KUKUS!!! dari ikan ayam daging kek segala jadah adalah dalam bentuk makanan KUKUS!

Ketika membeli CD Mawi. Ahhaa. Mama memutar CD tersebut sebanyak 276kali putaran jam! sampai kami bersengkongkol adik beradik menyorok cd mama..

Tapi aku lihat mama sedikit kurus. Aku faham mungkin dia pun bosan makan sendiri. aah. Selera mati makan sendiri2 sebenarnya. Sejak aku pulang mama macam seorang yang gembira dan menghafal nama aku ke mana - mana. Sekalipun ke dapur dia akan memanggil2 menyuruh aku mengambil bawang. dan rajin membawa aku berjalan keluyuran di sekitar Papar dan menyinggah demi menikmati kentaki. T___T 
AKU SEPERTI MAHU MENUKAR NAMA!

Sejak aku di rumah. Mama aku semacam ada kebiasaan baru mengetuk pintu bilik aku 98 kali sehari demi memberitahu aku harga ayam naik, gula habis, siput babi hilang arah. Dan untuk memberitahu aku betapa gemuk aku sekarang. Depresi ini turut dirasai sil. Aku faham dia tensen di bising2 kerana masalah kehamilan. eh maksud aku berat badan. tapi dia sebenarnya xla kisah sangat. dia agak selesa dengan badan sendiri so apa mau kisah. tapi aku. agak kisah juga. tah lah. padahal makan jak tengah malam. 

bersambung.....




0 suka conteng:

Post a Comment