Seminggu Berada Di Bawah Bayu

Monday, January 24, 2011

Sudah seminggu aku selamat sampai di rumah sendiri dan rumah kawan2 dan tidak lupa juga rumah tumpangan.
Home is where the heart is.

Asal tahu saja aku ni orang yang kurang gemar perubahan.
Sampai di rumah aku lihat bilik aku telah di porak-perandakan dan perabot2 telah di alih2 dengan sesuka hati. Kurang gembira aku melihat semua perabot di letak di suatu tempat dan tempat lain kosong. Lagi pulak keberadaan karpet yang kurang menyenangkan kerana aku Wajib membersih karpet bilik aku setiap hari. Dan baru aku dapati kondisi vakum agak parah. Aku jadi x selesa memakai karpet dan segera menggulungnya lalu di letak di hujung bilik. 

Isnin - Jumaat
Kehidupan pembersih bermula. Aku bangun awal untuk menyapu, mengemop, membasuh toilet, mencuci taik ayam!! Om penjaga kandang kambing kazen aku memelihara ayam dan di biar berkeliaran di sekitar rumah kami. Aku jadi emosi berat melihat ayam-ayam gembira-gembiri menjadikan dapur dan halaman kami sebagai TANDAS AWAM! aku usulkan agar om tadi menyimpan ayamnya di kandang. sebelum aku mengamuk dan meracuni ayamnya dengan memberi minum jus orang kampung hingga benar2 mereka tau rasanya cirit-birit!! 

Hari-hari aku penuhi dengan emosi. HAHAHA
Aku jadi orang yang pemarah entah kenapa-napa. Aku tahu ini tidak sepatutnya berlarutan. Aku usahakan mencari doa-doa penghilang marah. Aku x mahu keriput sebelum waktunya. Aku sibuk-sibukkan diri menghantar resume secara online ke jobstreet dan mengisi borang2 segala. Aku habiskan waktu membaca buku dan aku terjumpa buku 'who move my cheese?' yang berkaitan tentang perubahan haruslah diterima dan  'sesuaikan diri' adalah lebih baik dari terus marah-marah. FINE. Aku jadi kurang marah. Masa di rumah aku habiskan juga dengan menonton TV LCD baru mama. Ahhh..ini agak annoying..setiap kali aku mau on tv. mama aku cakap 'nor ujan..kasi mati tv'. aku mau on tv..mama 'nor temparik..nor gelap..nor nor'
aku..'mak xpayah la beli tv mak'
mama 'mahal ba pulak tu norr'
JADI KALAU SETIAP KALI ON MENJADI DOSA BESAR!! LEBIH BAIK X TV!!

Jumaat - Ahad
Mari menghabiskan duit kawan baik..
Actually aku malas mau jalan. Lebih senang aku stress2 jobless di rumah. HAHAHAHA
Namun silviana tidak dapat menghadirkan diri ke kundasang lalu atas dasar kawan baik dan dari bodoh2 meo kan lebih baik aku jalan. FREE woo..kenapa menolak?? Lalu bertolak ke Ranau untuk menghadiri majlis kawen dan sekalian jalan-jalan. YEAAHHH. SUCCESS.
 Balik dari kundasang terus ke rumah silviana buat mengupdate resume dan sama2 mencari kerja.yeah. Success mneman sil ke tabib cina buat penyembuhan kaki yang bengkak akibat gaya jalan yang tidak stabil. Ini orang dari dulu jalan kelam-kabut. Di mana-mana pun dia jatuh.

Bosanlah aku cerita dengan wall putih bongok ni! hakikatnya aku harus pulang segera sebab semakin lama aku berada di rumah sil ni semakin membabi aku. Exbok rumahnya penuh dengan makanan2 dan aku bandingkan dengan exbok rumah aku yang ada air sejuk dan ais sahaja. dan lampu. dan lada.

Aku rindu ani. Di rumah aku jadi x selera makan(penipu! oi kau kenapa menipu!!) ini sebab aku x kawan makan. Ceh. Sekian. 

192737646478380218392 patah perkataan. Cuba kau kira kalau kurang percaya!


0 suka conteng:

Post a Comment